Thursday, June 28, 2012

Kasih SayangMU.....

Bismillahirrahmanirrahim...

Pagi pagi tadi bila dok tengok-tengok gambar fb yang mana nak delete, terjumpa 1 gambar ni. Hati tiba-tiba jadi sayu. Tiba-tiba rasa sebak. Aku rasa sangat2 bersyukur, dengan aku yang dulu tersangat banyak melakukan dosa, tersangat lalai dengan perintahNya, tersangat selalu menzalimi diri sendiri masih dipandang olehNya dengan penuh kasih sayang.

Subhanallah, benarlah. Sesungguhnya keampunan dan rahmat Allah itu lebih besar dan luas dari kemurkaanNya. Mengapa kita masih degil untuk bertaubat. Mengapa kita masih ingin berputus asa.

Bila nak dibandingkan dengan aku yang dulu dan sekarang, aku betul2 rasa bersyukur sebab masih diberi peluang olehNya untuk bertaubat. Aku sendiri tak pasti detik bilakah aku tergerak hati untuk berubah menjadi yang lebih baik, tapi yang aku pasti bila sampai saat itu, aku betul betul memohon kepadaNya semoga dipanjangkan umur untuk bertaubat dan kembali ke jalanNya.

Ingat lagi, masa mula2 nak berubah nak menutup aurat dengan sempurna, bila pergi shopping dengan budak-budak rumah, bilamana aku lebih tertumpu dengan blouse or baju yang labuh2. 'soooo not u fida' kata osmet aku. That time i just smiled. :)

Tidak dapat aku gambarkan dengan perkataan, bilamana aku mengemas dan membuang semua skinny pants dan jeans untuk jadikan alas kaki. Baju yang xberapa nak longgar semua dibuang. Perasaan masa tu hanya Dia yang tahu. Sebak bila memikirkan terlalu banyak dosa yang dilakukan dulu. Aku sedar ini adalah kekuatan dariNya. If nak ikutkan kuatnya aku, sungguh aku tak kuat macam tu. Tak sanggup rasanya nak buang semua fav pants aku tu. Tapi dengan kekuatanNya, Alhamdulillah semua dah jadi alas kaki.

Sungguh aku dah taknak pandang pakaian2 aku yang dulu, yang boleh mengheret aku ke nerakaNya. Nauzubillah. Di saat itu, aku hanya mampu berdoa moga diampunkanNya segala dosa2 aku yang dulu. Astaghfirullah.

Dan dari saat itu aku selalu berdoa, agar aku didekatkan dengan orang-orang yang dekat dengan Allah, agar mereka dapat membimbing aku yang jahil ini ke jalanNya. Dan betul, bila kita mempunyai niat dan bertekad untuk berubah ke arah yang lebih baik, percaya lah Allah akan dekatkan dengan orang-orang yang baik.

Jangan salah paham, bukan orang/kawan2 yang dekat dengan aku selama ni semuanya jahat, bukan! Cuma mungkin masing-masing belum betul2 mengikuti jalan-jalanNya dengan sempurna, termasuklah aku.

Dan aku terlalu bersyukur, Allah temukan aku dengan mereka mereka ini. Mereka yang selalu aku mengajak aku ke kuliah2 agama, mereka yang selalu mendekatkan aku dengan rumah Allah. Mereka yang selalu mengejutkan aku untuk bertahajjud. Allahuakbar. Mereka yang selalu mengingatkan aku tentang mati, mereka ini lah juga bila berjumpa dengan mereka aku akan sentiasa ingat Allah.

Terima kasih Ya Allah dengan rahmatMu ini. Terima kasih Ya Allah. Terima kasih Ya Allah dengan kehidupan baru yang Kau berikan kepada hambaMu yang hina ini. Terima kasih Ya Allah.

Ya Allah, andai mereka ini dapat membuat aku terus mencintaiMu, terus mengikuti jalan-jalanMu, andai mereka dapat membuat hatiku sentiasa dekat denganMu, janganlah Kau hilangkan mereka dari hidupku, jangan lah Kau jauhkan mereka dari aku Ya Allah.



Sesungguhnya demi Allah, entry ini bukan lah untuk riak mengatakan pada 1 dunia aku dah betul2 berubah menjadi seorang perempuan yang baik, tidak akan melakukan dosa lagi, bukan! Bukan lah jugak untuk bagitau semua orang aku dah tak macam dulu lagi, bukan!

Ini sekadar berkongsi dan mengingatkan diri sendiri untuk istiqomah, berubah dan terus berubah menjadi yang lebih baik. Aku pun masih mencari-cari petunjukNya, masih bertatih mencari ilmuNya, masih mencari dan mengejar cintaNya . Semoga Allah bagi kekuatan untuk terus mengikut jalan-jalanNya. InsyaAllah.

"Wahai Tuhan, ku tak layak ke syurgaMu..Namun tak pula aku sanggup ke nerakaMu..Ampunkan dosaku, terimalah taubatku..Sesungguhnya Engkaulah pengampun dosa2 besar"







1 comment:

  1. Amazing !
    I just got 3500 RP code for totally FREE ! Come and download code too
    >> rppointsfree.com <<

    ReplyDelete